După un al patrulea trimestru deosebit de puternic, în care vânzările au crescut cu 18%, Ahold Delhaize completează întregul an 2020 cu o creștere a cifrelor de două cifre. Performanța online puternică este izbitoare: bol.com bate de asemenea recorduri. Cu toate acestea, profiturile nete au scăzut.
Ahold Delhaize a încheiat exercițiul financiar 2020 cu vânzări de 74,7 miliarde de euro, în creștere cu 14,2 la sută. Retailerul a reușit să își consolideze poziția pe fiecare piață pe care își desfășoară activitatea. Vânzările online au crescut chiar cu 84,2 la sută în al patrulea trimestru și 67,4 la sută pentru întregul an, la 7,6 miliarde de euro.
Puternic, deoarece grupul plănuise să depășească valoarea de 7 miliarde în vânzările online numai la sfârșitul acestui an. CEO-ul Frans Muller se așteaptă, de asemenea, la o creștere de aproximativ 30% pentru comerțul electronic în 2021. Bol.com a crescut cu 69,6% în al patrulea trimestru. Peste 41.000 de parteneri de vânzări operează acum pe platformă, iar vânzările lor au crescut cu 110%.
Desigur, creșterea excepțională a vânzărilor se datorează crizei Covid, care a provocat o schimbare a consumului în favoarea supermarketurilor și a jucătorilor online. Dar comerțul electronic este încă mai puțin profitabil decât vânzările de magazine fizice, iar pandemia i-a obligat pe comercianții cu amănuntul să suporte costuri suplimentare și să facă investiții.
Mai mult, a existat un impact financiar al unui acord de pensii în Statele Unite și Olanda. Drept urmare, profitul net a scăzut de la 1,8 la 1,4 miliarde de euro. Cu toate acestea, marja de profit pentru întregul an a crescut la un confortabil 4,8 la sută.
În Olanda, Ahold Delhaize tocmai a cumpărat 39 de magazine de la lanțul de familie Deen, membru al grupului de achiziții Superunie. Aceste magazine vor fi convertite în magazine Albert Heijn.