În ciuda recentelor eșecuri, perspectivele pentru Beyond Meat sunt mai bune în 2022, a insistat CEO-ul Ethan Brown în timpul convorbirii privind veniturile din trimestrul IV al companiei de joi, deoarece creșterea pe piețele internaționale și o revenire a vânzărilor de servicii alimentare au fost compensate de scăderi cu două cifre de la an la an în Vânzările cu amănuntul din SUA (-19,5%).
El a tachinat, de asemenea, „o lansare de produs nou și complet nou pentru noi [de la JV cu PepsiCo], care va fi anunțată mai târziu în acest trimestru [analiștii de la Bernstein au spus în această dimineață că „Ne așteptăm la o versiune pe bază de plante a cojii de porc. sau produse similare gustari, dar vom vedea']”.
Adresându-se comentatorilor care cred că categoria alternativă a cărnii este supraexagerată și rămâne fără abur, el a spus: „Întrebarea cheie este dacă această rată de creștere redusă este o aberație sau un prevestitor al lucrurilor viitoare”.
Deloc surprinzător, Brown a argumentat pe primul, adăugând că a rămas încrezător că lucrurile vor arăta substanțial mai bine în 2022, din cauza a patru factori cheie:
1 – Tendința inspirată de pandemie către o alimentație confortabilă versus o alimentație sănătoasă probabil nu va persista; programele de eșantionare în magazine la retail se vor relua anul acesta; iar firma probabil că nu va face comparații de la an la an cu o perioadă de încărcare a cămarelor, a prezis Brown, care a remarcat că „debutul COVID în 2020 a stimulat stocarea consumatorilor fără precedent, care nu s-a repetat în 2021”.
2 - Beyond Meat a investit masiv în inovarea și extinderea produselor cu parteneri strategici precum Panda Express, KFC, Pizza Hut și McDonald's, despre care se așteaptă să înceapă să dea roade în 2022 (KFC a lansat recent Beyond Fried Chicken în peste 4.000 de locații din SUA, în timp ce McDonald's McPlant Burger, cu o chiflă Beyond Meat, tocmai a început să se difuzeze în 600 de locații McDonald's din zonele San Francisco Bay și Dallas Fort Worth, de exemplu).
Beyond Meat intenționează, de asemenea, să lanseze „o nouă linie de produse interesantă prin intermediul PLANeT Partnership, joint venture-ul nostru cu PepsiCo”, a spus Brown. „Ne veți vedea revenind la jocul cu amănuntul într-un mod important în ’22.”
3 – Vânzările de servicii alimentare de la clienți mai mici și independenți sunt de așteptat să se redreseze în 2022.
4 – O creștere puternică în UE și China este așteptată în 2022.
În ceea ce privește vânzările cu amănuntul din SUA, el a spus: „Frecvența de achiziție și ratele de repetare continuă să se atingă bine față de concurența noastră, urmând doar două categorii de operatori, fiecare dintre care beneficiază de portofoliile de produse semnificativ mai largi decât noi.
Iar în SUA, viteza mărcii noastre se află pe locul cel mai înalt în topul oricăreia dintre primele 20 de mărci de carne pe bază de plante.”
Un aflux de alternative de carne pe bază de plante refrigerate în ultimii doi ani ar fi putut ajuta categoria să genereze zgomot în rândul consumatorilor și să conducă la încercarea inițială la începutul pandemiei, dar o încetinire constantă a creșterii vânzărilor în jumătatea din spate a anului 2021 sugerează că ar putea exista o „strămutare” fi iminent, a avertizat CEO-ul Kellogg, Steve Cahillane, în timpul apelului pentru veniturile companiei din 10 februarie.
Beyond Meat a înregistrat o pierdere netă de 80,4 milioane USD în trimestrul al patrulea (trei luni până la 31 decembrie 2021) și o scădere de -1,2% a veniturilor nete la 100,7 milioane USD, cu o creștere de 22,6% a vânzărilor internaționale compensată de un -Scădere de 8,8% a veniturilor din SUA.
O scădere anuală de -19,5% a veniturilor din comerțul cu amănuntul din SUA a reflectat o cerere mai slabă, cinci zile de livrare mai puțin față de T4 2020, reduceri comerciale crescute și, într-o măsură mai mică, pierderea cotei de piață determinată de „reduceri agresive și noi intrați în categorie, ” a spus Brown.
Marjele brute au scăzut de la 24,9% în T4 2020 la 14,1% în T4 2021, deși Brown a spus că se așteaptă să vadă o redresare constantă, pe măsură ce producția se va muta în interior și producția de noi produse s-a extins.
Pentru întregul an (anul calendaristic 2021), Beyond Meat a înregistrat o pierdere netă de 183,1 milioane USD din veniturile nete în creștere cu 14,2%, până la 464,7 milioane USD, dar prezice o creștere mai puternică în 2022, cu venituri nete în intervalul 560-620 milioane USD (+21-33% vs 2021).
„Așa cum sugerează îndrumările noastre pentru 2022”, a spus Brown, „credem că rata de creștere de anul trecut este temporară și că creșterea se va dezvolta la niveluri mai ridicate în acest an.
Într-o notă publicată vineri dimineață, analiștii de la Bernstein au declarat: „Pe de o parte, explicațiile pentru încetinirea creșterii categoriei de retail din SUA au un anumit merit – lipsa de eșantionare și inovarea par să fie doi dintre principalii factori.
„Eșantionarea s-a oprit în urmă cu doi ani, la începutul pandemiei, iar inovația a încetinit pentru tot anul 2021, ceea ce nu explică cu adevărat stagnarea bruscă a categoriei pe care am văzut-o în ultimele luni. Și ratele de repetare au încetinit cu 40 pb secvenţial până la 52,2% după ce a crescut secvenţial cu 60 pb în ultimul trimestru. Prin urmare, aceasta rămâne ceva asemănător unei poveşti arătaţi-mi în primul rând.”
Acestea fiind spuse, „Cu canalele de servicii alimentare, se pare că compania are câteva motive tangibile de optimism bazate pe victorii recente”, a adăugat Bernstein.
Potrivit 210 Analytics, care analizează datele IRI în canalele de vânzare cu amănuntul măsurate din SUA, creșterea pieței de carne pe bază de plante frigorifice a continuat să scadă: „Ianuarie 2022 pa început acolo unde s-a oprit 2021, cu o presiune continuă asupra vânzărilor de alternative refrigerate de carne pe bază de plante.
Cele cinci săptămâni din ianuarie au atins vânzări de 45 de milioane de dolari, în scădere cu 3,7% față de anul trecut. În ultimele 52 de săptămâni încheiate la 30 ianuarie 2022, vânzările au scăzut cu -1,3% față de an.
„Vânzările de lire sterline în ianuarie 2022 au ajuns la 5,7 milioane, ceea ce a scăzut cu 3,8%. Cea mai recentă vizualizare de 52 de săptămâni a fost, de asemenea, în scădere, la -2,2% față de anul trecut”.
Cu toate acestea, vânzările în dolari ale alternativelor de carne, păsări și fructe de mare congelate au crescut cu 10,6% față de an în ianuarie, stimulate de inflație, în timp ce unitățile și volumul au scăzut de la an la an.
Întrebat despre presiunile inflaționiste și provocările legate de aprovizionarea cu materii prime, directorul financiar al Beyond Meat, Phil Hardin, a spus că nu a fost ușor să treci pur și simplu la furnizori alternativi pentru ingrediente cheie, cum ar fi proteina de mazăre (prețurile la mazăre galbenă au crescut):
„Există o diferență enormă. în prețul pe kilogram de proteine de mazăre de la diferiți furnizori, dar nu este atât de simplu ca să schimbați unul cu altul.
„Au tendința de a avea caracteristici ușor diferite și, prin urmare, sunt multe teste pentru a ne asigura că ingredientele ating standardul nostru de calitate.”
Managementul de la Beyond Meat a făcut referire la o creștere de 26 de centimetri pe an a costurilor pe liră în T4 2021, determinată în principal de o creștere de 48 de centimetri pe liră a costurilor de producție și a costurilor logistice (inclusiv amortizarea), compensată parțial de costurile mai mici ale materialelor.
Costurile de logistică au crescut cu 13c pe liră față de anul trecut, în principal din cauza costurilor mai mari de transport și depozitare.