Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere usoara de 6.4% in trimestrul al doilea din 2015, ajungand astfel la valoarea de 449 de milioane de euro.Atat sectorul telecom cat si electrocasnicele mari si electrocasnicele mici au avut o evolutie pozitiva, fiind singurele sectoare ce au contribuit la cresterea pietei. Cea mai surprinzatoare schimbare a venit insa din sectorul de electronice care, in T2 2015, a inregistrat o scadere de 3.3%. Evolutia vanzarilor pentru bunurile de folosinta indelungata in Romania: Electrocasnice mari: cresterile continua In al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse in acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. In timp ce electrocasnicele incorporabile si frigiderele au inregistrat cresteri de doua cifre, masinile de spalat au incetinit rata de majorare la o singura cifra. Niciun semn de stagnare a evolutiei vanzarilor de frigidere care au avut un plus 20% in T2 2015. Electrocasnice mici: rata de crestere de o cifra Vanzarile de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, pana la 29 de milioane de euro. Sectorul aparatelor de bucatarie a inregistrat o majorare in valoare a vanzarilor data de aparatele de preparat mancarea si de storcatoarele pentru fructe si legume. Robotii de bucatarie cu bratul pozitionat deasupra , storcatoarele de fructe si legume prin presare si blenderele au avut o contributie deosebita la cresterea sectorului de aparate de bucatarie in Romania. Insa cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras si epilat. Totodata, aparatele de indepartat parul cu lumina intens pulsata IPL si male grooming au inregistrat rate de crestere de doua cifre. IT: Calculatoarele portabile au continuat trendul ascendent Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sectorul IT s-a mentinut stabil in T2 2015, atingand 95 de milioane de euro. Dupa evolutii foarte bune, tabletele au inregistrat o scadere a cererii, in special pe segmentul de 7 inchi. In contrast, calculatoarele portabile si-au mentinut trendul pozitiv pe toate segmentele, in special pentru desktop replacement si convertibile. Perifericele si desk computing au continuat sa creasca. Electronice: evolutie negativa dupa mult timp Cel de-al doilea trimestru din 2015 a inregistrat, pentru electronice, o usoara scadere de peste 3% in valoare. PTV, sectorul dominant din aceasta categorie a scazut cu aproape 5%, in timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD si diagonale mai mari de 40 inchi a continuat sa creasca. Vesti foarte bune vin din sectorul de camere video de actiune care si-a dublat valoarea. Piata audio are semnale pozitive intrucat sistemele audio, boxele si boxele cu andocare au inregistrat vanzari mai mari. Imprimante, multifunctionale si consumabile: T2 nu a continuat tendinta pozitiva a inceputului de an Dupa un prim trimestru bun, vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de aproape 4% comparativ cu T2 2014. Unul din motivele scaderii a fost performanta slaba a cartuselor, atat cu cerneala cat si cu laser. Echipamentele cu cerneala au scazut cu 10 procente in timp ce cele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%. Studiul GfK Temaxreg; este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza indicele GfK TEMAXreg; la nivel international, in peste 30 de tari. Este primul indice care include toate pietele bunurilor de folosinta indelungata in tari diferite. Toate rapoartele ?si comunicatele de presa sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com. Grupul GfK GfK reprezinta sursa de incredere care ofera informatii relevante despre piata si despre consumatori si care ajuta companiile sa ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experti in cercetarea de piata imbina pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienta GfK in stiinta datelor. Aceasta permite GfK sa ofere insight-uri globale importante, imbinate cu expertiza locala, in peste 100 de tari. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare si abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transforma datele din studii in insight-uri actionabile, care sa permita clientilor sai sa-si imbunatateasca avantajul competitiv si sa imbogateasca experientele si alegerile consumatorilor.