Romanii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro in retelele de hipermarketuri, supermarketuri, in magazinele de tip discount ?si in comertul traditional, o suma similara cu cea din 2012, intr-o perioada in care consumul a batut pasul pe loc. Pentru acest an analiordm;tiicompanieide cercetare de piata PMR estimeaza un avans al vanzarilor din retailul cu dominanta alimentara, insa acesta va veni doar ca urmare a creordm;terilor de pret, nu ca urmare a revenirii apetitului de consum. Ne aordm;teptam ca vanzarile din retailul cu dominanta alimentara sa creasca in 2014 ?si 2015 in tarile din Europa Centrala ?si de Est. Cea mai accelerata rata de creordm;tere o vor avea pietele din Rusia ?si Ucraina, urmate de cele din Romania ?si Bulgaria. La polul opus, in Cehia ?si Ungaria vanzarile din retailul cu dominanta alimentara vor stagna, spun analiordm;tii PMR. Ei precizeaza insa ca vanzarile vor creordm;te ca urmare a scumpirilor, apetitul de consum urmand a stagna in cel mai bun caz in toate pietele din regiune. Mai multe, pe www.zf.ro