Pe o piata estimata la 250-300 mil. euro, dependenta de brand scrie de mai multi ani acelasi clasament al companiilor mari, desi sunt in joc bugete anuale de promovare de peste 10 mil. euro. Cafeaua, ca si tigarile, creeaza dependenta de branduri consumatorii raman fideli unor branduri chiar daca sunt operate modificari de preturi , ceea ce face ca piata de profil sa fie lipsita de miscari spectaculoase la varf. Jocurile pe piata sunt facute de ani buni de sase companii mari, Kraft Foods, Strauss, Nestleacute;, Cafea Fortuna, Tchibo si Panfoods, care realizeaza impreuna peste 90% din vanzarile totale de cafea la nivel local. Dintre acestia se evidentiaza grupul israelian Strauss, producatorul brandului de cafea Doncafeacute;. Vanzarile acestei companii in Romania au ajuns in primele noua luni la 154 mil. lei cu doar 1,1 % mai mult in lei fata de aceea?si perioada a anului trecut, se arata in ultimul raport financiar al companiei. Insa in trimestrul al treilea, vanzarile au avansat cu 10,4% comparativ cu perioada similara a anului precedent. Acesta este al doilea trimestru consecutiv de creordm;tere in acest an pentru companie, dupa ce primele trei luni au adus o scadere de 9,4%. Vanzarile Strauss in Romania s-au situat la circa 56 mil. lei 61mil. shekeli in trimestrul trei, iar printre factorii care au influentat evolutia buna a rulajelor companiei a fost ?si achizitia brandului Amigo de la producatorul brazilian Cia Iguacu de Cafeacute; Soluvel. Vanzarile s-au majorat in Romania in trimestrul al treilea ca urmare a creordm;terii volumelor ?si preturilor ?si, de asemenea, acest rezultat se datoreaza partial ?si achizitiei brandului Amigo, se arata in raport. Strauss Romania, cu afaceri de 48 mil. euro anul trecut ?si circa 250 de angajati, este cel mai mare producator local de cafea, avand o unitate de productie in Capitala. Pe langa brandurile Doncafeacute; ?si FORT, Strauss comercializeaza acum ?si brandul Amigo, cumparat cu 20 mil. euro in acest an.