Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, a inregistrat vanzari in scadere in Europa Centrala ?si de Est in prima jumatate a anului, din cauza vremii nefavorabile ?si a situatiei economice dificile, Romania aflandu-se printre pietele pe care grupul olandez a avut scaderi. Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a scazut cu 4,2% in primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, fata de 23,7 milioane de hectolitri in primele ordm;ase luni ale anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei. Cu toate acestea, la nivel global, vanzarile Heineken au urcat cu 3,1%, datorita creordm;terilor din Franta, Olanda, Spania, Brazilia, SUA ?si Nigeria. Vanzarile in Romania au coborat pe fondul consumului mai mic de bere la nivel national, al creordm;terii competitivitatii de pe piata ?si al vremii nefavorabile din al doilea trimestru. Veniturile Heineken in Europa Centrala ?si de Est au scazut, in baza organica, cu 2,3% in primul semestru fata de aceea?si perioada a anului trecut, de la 1,52 miliarde euro la 1,42 miliarde de euro. Heineken anticipeaza o stagnare a profitului net in cea de-a doua jumatate a anului, pe fondul situatiei economice din Europa. In primul semestru, profitul net al companiei olandeze, la nivel global, a scazut de la 639 de milioane de euro la 631 de milioane de euro. Mai multe, pe www.zf.ro