199
quot;Comertul alimentar online este abia vizibil in Romania ?si aceasta situatie nu este de aordm;teptat sa se schimbe in mod semnificativ in timpul perioadei de prognoza 2013-2017 . Vanzarile online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent in perioada analizata, avand in vedere ca majoritatea consumatorilor romani prefera in general sa-?si cumpere alimentele din magazinele traditionalequot;, estimeaza Euromonitor. Cu toate acestea, vanzarea cu amanuntul pe internet de produse non-alimentare este de aordm;teptat sa inregistreze o creordm;tere constanta pe parcursul perioadei de prognoza, iar categoriile care se aordm;teapta sa genereze avansuri puternice sunt electronicele de larg consum ?si jocurile video, electrocasnicele, imbracamintea, cosmeticele ?si hrana ?si produsele pentru animalele de companie. De altfel, potrivit sursei citate, cea mai mare pondere in comertul online este detinuta de electronice ?si jocuri video, cu vanzari estimate la 484,2 milioane lei in acest an, in creordm;tere cu 12,6%, urmate de mobilier, decoratiuni ?si accesorii pentru casa, cu vanzari de 212 milioane lei, cu 15% mai mari, produsele media, cu vanzari de 202 milioane lei, in urcare cu 22,9%, ?sihaine?si incaltaminte, cu vanzari online de 179,1 milioane lei, cu 10% mai mari decat in 2013.Ponderi importante in valoarea comertului online sunt detinute ?si de jucarii, ale caror vanzari sunt estimate sa creasca cu 23,3%, la 64,3 milioane lei, electrocasnice - 53,9 milioane lei ?si un avans de 34,1%, cosmetice - 40,5 milioane lei ?si o creordm;tere de 15% ?si produse pentru bricolaj ?si gradinarit - 38,1 milioane lei ?si un avans de 23%. quot;Per total, comertul cu amanuntul pe Internet in Romania va creordm;te cu un ritm constant de 10% in perioada 2013-2017. Rata de penetrare a conexiunilor de internet broadband in Romania continua sa creasca, evolutie care va sustine ?si popularitatea comertului online in perioada analizata. In plus, dezvoltarea retailului online se va baza pe nivelul ridicat de confort oferit consumatorilor tot mai ocupati din Romaniaquot;, mentioneaza Euromonitor. Euromonitor estimeaza comertul online din Romania la 1,7 miliarde lei 386 milioane euro in acest an, cu 11,8% mai mare fata de 2013. Conform sursei citate, comertul pe internet este popular in randul consumatorilor tineri ?si in special in zonele urbane. quot;Pentru moment, popularitatea comertului online va ramane mai puternica in zonele urbane, unde costurile de livrare a bunurilor cumparate sunt mai mici decat pentru cei care locuiesc in zone rurale izolate. Potentialul de creordm;tere al comertului online va ramane puternic, odata cu extindertea internetului in banda larga in zonele rurale. La sfar?situl lui 2012, doar aproximativ o treime din gospodariile situate in mediul rural aveau acces la internet broadbandquot;, precizeaza firma de studii de piata. quot;Nivelul general de incredere in randul consumatorilor romani in platile online este scazut, dar, cu toate acestea, se aordm;teapta o creordm;tere a interesului consumatorilor pentru platile onlinequot;, arata Euromonitor. Rata de penetrare a comertului online este estimata la 20,6% in 2013, fata de 16,4% in 2010. Mai multe, pe www.mediafax.ro