În cei 20 de ani de când a apărut marca de apă de nucă de cocos Vita Coco, aceasta a evoluat de la un start-up la o companie cotată la bursă, cu vânzări nete anuale de aproximativ 380 de milioane de dolari, notează BeverageDaily.
Categoria apei de cocos prinde rădăcini în SUA
Dar, la fel ca multe start-up-uri din alimentație și băuturi transformate în companii cotate la bursă, Vita Coco nu așteaptă ce urmează, ci caută să-și ducă brandul pe noi coridoare în magazinul alimentar și mai mulți consumatori în 2023.
La conferința ICR de săptămâna trecută, cofondatorul Michael Kirban și CEO-ul Martin Roper s-au așezat pentru a discuta despre evoluția Vita Coco de la startup la o companie cotată la bursă, împărtășind cu publicul viziunea sa pentru viitor și speranța mărcii de a face apă de cocos. un esențial gospodăresc.
În timp ce Vita Coco a crescut pentru a deveni un brand cunoscut, Kirban le-a reamintit oamenilor cât de departe au ajuns categoria și marca Vita Coco în SUA.
„În întreaga lume tropicală, apa de cocos este doar una dintre cele mai consumate băuturi. Vreau să spun... penetrarea gospodăriei este la nord de 50% în multe dintre aceste țări tropicale mari și nu a existat în SUA”.
Dar în ultimele două decenii, apa de nucă de cocos a devenit mai mult un aliment de bază în uz casnic în SUA și „este ceva pe care consumatorii îl folosesc în diferite momente ale zilei”, de la o băutură de dimineață la o băutură după antrenament, a spus Kirban.
Dar, deși am văzut mai multă apă de nucă de cocos astăzi, Kirban crede că abia suntem la început și, în viitor, vom vedea apă de nucă de cocos în mai multe locuri și case. „Veți începe să vedeți ca în Brazilia... apă de cocos în casa tuturor”, a spus el.
Extinderea liniei de produse Vita Coco
Pentru a sprijini afacerea în creștere a Vita Coco, Roper s-a alăturat companiei în 2019 în calitate de președinte și a fost numit CEO în 2022, a spus Kirban.
O parte a strategiei de creștere a Vita Coco va fi să acceseze categorii în care marca nu a concurat și să găsească noi ocazii pentru ca consumatorii să folosească apa de cocos în moduri pe care ar putea să nu le fi luat în considerare anterior, au spus cei doi directori.
Când vine vorba de găsirea de noi zone de oportunități de creștere în magazinul alimentar, Roper a remarcat că Vita Coco nu a avut o ofertă de conserve până anul trecut, iar „un produs cu suc este conceput pentru a merge după acel segment al categoriei”.
În acest scop, brandul a lansat un produs cu suc într-o versiune Original with Pulp sau Mango în luna iunie a anului trecut. În altă parte a magazinului alimentar, Vita Coco nu „în prezent joacă în secțiunea... rece a magazinului”, ceea ce poate fi o oportunitate pentru brand, a adăugat el.
În afara magazinelor alimentare, Roper vede și o oportunitate în spațiul alimentar, pe care „Coca-Cola și Pepsi l-au cam monopolizat”. Cu toate acestea, după cum a subliniat Roper, Coca Cola și PepsiCo și-au cedat mărcile de apă de nucă de cocos, așa că Vita Coco „are oportunități să deschidă și asta”.
Un alt domeniu în care Vita Coco a cunoscut o creștere este afacerea cu etichete private. Deși a remarcat că „eticheta privată nu a crescut la fel de repede ca marca”, Vita Coco „a luat decizia de a participa” în spațiul de etichetă privată și se așteaptă să vadă această zonă să crească, pe măsură ce spațiul mai larg de apă de nucă de cocos cu etichetă privată crește.
Având în vedere relațiile sale cu fabricile de nucă de cocos din Asia, „era logic să... concuram pentru acea afacere cu etichetă privată”, ceea ce oferă brandului beneficiul de scară.
Apa de cocos în cocktail
În ceea ce privește noile ocazii și utilizări, Kirban vede o oportunitate ca apa de cocos să fie folosită ca mixer de cocktail.
„Apa de nucă de cocos ca mixer cu cocktail-uri este destul de răspândită în țările în care a crescut nuca de cocos... Am muncit din greu pentru ca consumatorii din America să pună apă de cocos în smoothie-urile și ocaziile de după antrenament. Acesta este un o ocazie cu totul nouă asupra căreia nu ne-am concentrat încă”.
O modalitate prin care Vita Coco a lucrat pentru a se extinde în spațiul general al alcoolului este cu un parteneriat cu marca de alcool Diago anul trecut pe Vita Coco Spiked cu Captain Morgan, care va fi lansat în curând în arome Pina Colada, Strawberry Daiquiri și Lime Mojito. Aceasta reprezintă „o oportunitate cu totul nouă de distribuție pentru brandul de bază”, a adăugat Kirban.
Făcând comparația cu Ocean Spray
Dincolo de tipurile individuale de produse și utilizări ale apei de cocos, Vita Coco a început să-și ofere produsul în diferite dimensiuni și formate pentru a stimula pătrunderea în gospodărie, a spus Kirban. Împărtășind ceea ce speră să facă cu marca, a apelat la o altă secțiune a culoarului de băuturi și la un alt lider de categorie - Ocean Spray.
„Vedeți acest spațiu imens pe raft de Ocean Spray. Este o poveste foarte asemănătoare, nu?” Kirban a spus: „Au luat un anumit fruct, merișorul,... și au construit o afacere care este de patru ori mai mare decât cea a companiei Ocean Spray”.
O modalitate prin care Ocean Spray a reușit să-și dezvolte afacerea este prin distribuție, ceea ce înseamnă că mai mulți oameni beau produsul. Pentru a aborda această diferență în distribuție, Vita Coco a început să ofere pachete de 12, pachete multiple și ape de nucă de cocos într-un interval de timp.